Recenzja: Serum oczyszczające do skóry głowy BASIC_01- kossmetyk trychologiczny- Bionigree


Tak jak oczyszczamy cerę i skórę, tak wypada to robić ze skórą głowy. Przez ostatni czas stosowałam serum Bionigree, jak się sprawdziło?

Kilka słów od producenta:
Serum oczyszczające do skóry głowy BIONIGREE BASIC_01 to pierwszy w Polsce polski produkt kosmetyczny do oczyszczania skóry głowy charakteryzujący się najwyższą jakością naturalnych składników, dodatkiem olejku z czarnej porzeczki i potwierdzoną skutecznością. To kosmetyk trychologiczny do stosowania zarówno profilaktycznego, jak i wspomagającego przy leczeniu poważnych dolegliwości skóry głowy.
Serum oczyszczające do skóry głowy BIONIGREE BASIC_01 to naturalny kosmetyk trychologiczny (specjalistyczny kosmetyk do pielęgnacji skóry głowy) o polskim pochodzeniu, o działaniu złuszczającym, przeciwłupieżowym, antybakteryjnym i przeciwwirusowym. Preparat przeznaczony do wszystkich rodzajów skóry.
Dzięki zawartości mydła kastylijskiego, kwasów AHA i estrów oleju z czarnej porzeczki, wiesiołka, ogórecznika i lnu serum skutecznie:
  • usuwa nadmiar zrogowaciałego naskórka,
  • rozpuszcza łój zalegający w mieszkach włosowych,
  • reguluje pracę gruczołów łojowych i
  • łagodzi podrażnienia skóry.
Po wykonaniu peelingu skóry głowy, skóra intensywnie wchłania substancje odżywcze, a włosy unoszą się u nasady, zwiększając swoją objętość i dając niepowtarzalne uczucie odświeżenia.


Serum oczyszczające do skóry głowy BIONIGREE BASIC_01 to produkt przeznaczony do użytku zewnętrznego, do wszystkich rodzajów skóry.
Może być stosowane przez osoby dorosłe zarówno:
1. w charakterze profilaktycznym, jak 
2. w charakterze wspomagającym leczenie m.in. takich dolegliwości jak:
  • łupież
  • łuszczyca skóry głowy
  • świąd skóry głowy
  • grzybica skóry głowy
  • atopowe zapalenie skóry głowy (AZS)
  • łojotokowe zapalenie skóry głowy (ŁZS)
  • egzema
Produkt nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego, dzięki czemu może być używany przez wegan.
Serum nie zawiera składników aktywnych przenikających do krwiobiegu, dzięki czemu jest bezpieczny również dla kobiet w ciąży.


Mydło kastylijskie to uniwersalny, całkowicie ekologiczny produkt bez detergentów i sztucznych konserwantów. Oczyszcza i regeneruje skórę. Jest łagodne, dlatego idealnie nadaje się do użytku dla osób ze skórą wrażliwą i alergiczną.
Kwasy AHA stosuje się do usuwania przebarwień, małych zmarszczek i niedużych blizn oraz normalizowania procesów keratynizacji (złuszczania) naskórka. W przypadku trądziku młodzieńczego i cery z tendencją do zapychania się (powstawania zaskórników) kwasy AHA wspierają oczyszczanie skóry i zapobiegają ponownemu zapychaniu się ujść mieszków. Stosowanie kwasów AHA poprawia gęstość warstwy twórczej naskórka i struktury kolagenowej skóry właściwej, poprawiają nawilżenie skóry (kwasy AHA stymulują produkcję nawilżających glikozaminoglikanów), ułatwiają przenikanie przez naskórek innych składników, stymulują macierz (cebulkę) włosa, powodując szybszy wzrost włosów oraz pomagają "zamknąć" łuski włosa, dzięki czemu włosy łatwiej się rozczesują i nie tracą wilgoci.
Estry oleju z czarnej porzeczki, wiesiołka, ogórecznika i lnu zawierają wielonasycone kwasy tłuszczowe (w tym kwas GLA (omega-6) i kwas stearydynowy(omega-3)), w fizjologicznie wybalansowanych proporcjach i stężeniach. Są stosowane do pielęgnacji cery suchej i wrażliwej (zapobiegając niedoborom kwasu linolenowego w skórze i ekstremalnej suchości skóry), do leczenia egzem, wygładzania zmarszczek i nawilżania naskórka. 

Więcej informacji:


Moja opinia:
Pudełeczko bardzo ładne, przejrzyste. Prezentuje jeden ze składników aktywnych- czarną porzeczkę. W środku znajdziemy ładną buteleczkę. Szata graficzna taka sama jak przy opakowaniu. Buteleczka zakończona jest pipetką, co ułatwia aplikację oraz dozowanie produktu. Muszę nadmienić, że jest to kosmetyk trychologiczny, czyli specjalistyczny produkt do pielęgnacji skóry głowy).
Serum jest płynne, myślałam że będzie bardziej oleiste lub gęste, ale nie. Łatwiej się je przynajmniej aplikuje. Zapach jest specyficzny, ale jak dla mnie dość przyjemny- mocno herbaciany, z nutą mentolu i porzeczki. Odcień jest żółty.


Producent zaleca stosowanie serum raz w tygodniu w celach profilaktycznych lub 1-5 razy w tygodniu w celach wspomagających przy chorobach skóry i łupieżu. Jestem łuszczykiem, więc jak zapewne się domyślacie stosowałam je więcej niż raz  na tydzień. U mnie najlepiej sprawdza się, kiedy używam go 2 razy w tygodniu. Idealna doza to 1-2 pipetki na skórę głowy.
Podczas nakładania nie czuć żadnego dyskomfortu. Serum nakładałam zawsze na minimum 3 godziny.


Serum ładnie oczyszcza skórę głowy i przygotowuje do dalszych zabiegów pielęgnacyjnych. Jeżeli używamy maseczek czy wcierek do skóry głowy to serum oczyszczające do skóry głowy BASIC_01 jest must have! Po aplikacji czuć lekkie uczucie chłodzenia, to bardzo kojącę, szczególnie kiedy skóra jest rozdrażniona. U mnie wręcz przeciwnie. Włosy są dłużej świeże, a po oczyszczeniu ładnie odbite od nasady. Jeżeli chodzi o działanie na zmiany łuszczycowe to zawsze nasilają mi się na wiosnę, ale i tam skóra została ładnie oczyszczona. Co najlepsze po około miesiącu zmiany chorobowe się zmniejszyły, nie były uciążliwe, wszystko się zaczęło goić. A teraz mogę cieszyć się skórą wolną od choroby :) Mam jeszcze 1/2 buteleczki, kurację będę dalej stosować.


Jeżeli chodzi o włosy to od pierwszego użycia można odnotować większą miękkość. Kosmki lepiej się układają i są nawilżone. Wyglądają zdrowo i zyskują lekko na objętości, a przede wszystkim szybciej rosną.

Komentarze

  1. Testuję to serum od niedawna. Nie zauważyłam wpływu pielęgnacyjnego, ale skóra zdecydowanie mniej swędzi a na tym najbardziej mi zależało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tym serum. Fajne.
    Nie miałam z nim do czynienia jednak.
    Może się skuszę kiedyś :)
    Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam juz o nim i jestem nim zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio głośno na blogach o tych kosmetykach :) Bardzo ładne zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
  5. nie mam problemów ze skórą głowy a polubiłam ten produkt

    OdpowiedzUsuń
  6. nie miałam go jeszcze, ale wiele o nim czytałam ;) Kiedyś wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś czuję, że to serum idealne dla mnie, niestety zanieczyszcza się skóra głowy i pojawiają się problemy, muszę wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, skóra głowy zanieczyszcza się tak samo jak reszta ciała...

      Usuń
  8. Jestem bardzo ciekawa tego serum bo już słyszę o nim od dawna <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Co nieco o nim słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna prezentacja, jeszcze nie próbowałam tego specyfiku ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. przetestowanie go to moje marzenie a raczej chciejstwo kosmetyczne, natomiast obecnie mam za duże wydatki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przydałoby mi się te serum :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja jestem w trakcie testowanoa serum ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz równie zadowolona :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)
Jeżeli zaciekawił Cię mój blog to zapraszam do obserwowania :)
Jak zaobserwujesz to napisz mi o tym, a się odwdzięczę :)

Popularne posty: