Recenzja: Olej z Rzepaku - Zielony Nurt


Wypróbowałam, więc czas na recenzję Oleju z Rzepaku, który mogłam przetestować dzięki uprzejmości Firmy Zielony Nurt.

Kilka słów od producenta: Olej rzepakowy nazywany jest oliwą północy ze względu na prawie identyczny skład biochemiczny jak oliwa z oliwek oraz walory zdrowotne. Między innymi reguluje przemianę materii, zapobiega miażdżycy oraz obniża poziom złego cholesterolu, a podnosi poziom dobrego. Trwałość 8 miesiący. Przech. w temp. do 20°C. Produkt w 100% POLSKI.

Więcej informacji o produkcie: >KLIKNIJ<

Moja opinia: Olej bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. 
Zamknięty jest w poręcznej szklanej buteleczce. 
Pierwszy raz spotkałam się z olejem, który ma tak intensywny zapach i to do tego wyjątkowo przyjemny.
Smak oleju jest lekki, bardzo łagodny, delikatnie słodkawy. 
Idealnie podkreśla smak surówek, sałatek. 
Jest świetną bazą do sosu sałatkowego.
Smażąc na nim, nie pryskało z patelni. Mięsko było ładnie przyrumienione. 
Jeżeli smażymy mięso panierowane, zauważymy jak panierka się pięknie złoci, nie przypala. 
Przede wszystkim olej nie "śmierdzi" także przy smażeniu, co jest dla mnie ogromnym plusem. 
Smażenie jest przyjemne, a olej nie dymi :)
Muszę podkreślić wyjątkowy kolor oleju oraz mętność i gęstość.
Spójrzcie sami na talerzyk:


Po Naszej lewej stronie wylałam odrobinkę Oleju z Rzepaku Zielony Nurt, który charakteryzuje intensywnie żółty kolor. Olej Zielony Nurt jest naturalnie mętny. Jest także gęściejszy od zwykłego oleju. Po Naszej prawej odrobina popularnego oleju ze sklepowej półki. 
Widać różnicę, prawda?

Trzeba dodać, że jest to produkt polski. 
Poza tym, olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów Omega 3, 6 i 9 oraz witamin A, E, D3 i K.
Olej ma pozytywny wpływ w walce z miażdżycą, ponieważ zapobiega jej. 
Reguluje również przemianę materii oraz obniża poziom złego cholesterolu.


Dzisiaj zrobiłam surówkę do obiadu z użyciem Oleju z Rzepaku Zielony Nurt oraz Prażonymi pestkami dyni :)

Poszatkowałam sałatę lodową, ogórka pokroiłam w talarki, paprykę w pręciki, a pomidora w kosteczkę.
Przemieszałam składniki. Zrobiłam vinegret (łyżka octu balsamicznego, 3 łyżki Oleju z Rzepaku Zielony Nurt, mała łyżeczka ostrej musztardy, sól, pieprz i trochę ziół prowansalskich), którym zalałam warzywa. 
Na koniec posypałam odrobiną Prażonych pestek dyni :)
Ze względu na walory smakowe Oleju, zamiast robić sos, można także po prostu polać surówkę odrobiną Oleju z Rzepaku Zielony Nurt.


Moja ocena: 6/6

Zdrowy i smaczny produkt!

Niedługo recenzja Pestek z Dyni Zielony Nurt.
Smacznego! ;)

Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego należy spożywać posiłki zawierające kwas omega 3 przynajmniej raz w tygodniu!



Komentarze

Popularne posty: