Kontakt:

Wszelkie uwagi, sugetie i propozycje współpracy proszę kierować na adres e-mail Mstrzal@gmail.com

poniedziałek, 6 lutego 2017

Ptysie z bitą śmietaną// Mąka pszenna tortowa typ 450- Mąka pszenna tortowa- Młyny Stoisław


Czasami każdego nachodzi ochota na coś słodkiego, wtedy nic tylko piec z Młynami Stoisław :)

Składniki:
-100 g masła 
-250 ml wody 
-5 jajek 
-szczypta soli 

-500 ml śmietany 36% (najlepiej Łowicza) 
-cukier waniliowy 
- cukier puder- ilość według uznania, niektórzy lubią bardziej słodkie, inni mniej :)


Masło z wodą i szczyptą soli doprowadzić do wrzenia w średniej wielkości garnku. Wsypać przesianą mąkę do wrzątku i dalej gotować na małym ogniu stale mieszając. Gdy ciasto zrobi się gładkie, lśniące i zacznie odstawać od brzegów garnka zdjąć z ognia i zostawić do przestudzenia. Pojedynczo dodawać jajka mieszając mikserem z łopatkami spiralnymi do uzyskania miękkiego i w miarę jednolitego ciasta. Nakładać łyżką lub rękawem cukierniczym w pewnej odległości od siebie (wyrastają spore). Piec do zrumienienia około 20 minut w temperaturze około 200 stopni. Po upieczeniu przekroić. Ubić śmietanę, przy końcu ubijania dodać cukier waniliowy i cukier puder. Przełożyć ptysie bitą śmietaną i posypać cukrem pudrem :)


Smacznego :)

26 komentarzy:

  1. Mój Tata bardzo takie lubi. Ostatnio ciągle gdzieś słyszę o tej mące od Młynów Stoisław. Musi być fajna. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pamiętam już kiedy ostatni raz jadłam ptysie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wieki temu jadłam ptysie:)

      Usuń
    2. U mnie wszyscy je lubią, hehe :D

      Usuń
  3. Dawno nie jadłam ptysiów...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ptysie, ach Boże jakie one zawsze były pyszne niestety teraz juz nie dla mnie a szkoda lubiłam je

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęciąbym sobie zjadła takie ptysie, wyglądają smakowicie. Szkoda, że mam popsuty piekarnik :C

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyśmienicie wyglądają!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pychotka! Muszę to wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mi zrobiłaś smaka wrrrr :)

    Kawa i taki ptyś

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)
Jeżeli zaciekawił Cię mój blog to zapraszam do obserwowania :)
Jak zaobserwujesz to napisz mi o tym, a się odwdzięczę :)