Recenzja: Damai Olejek Bergamotkowy


Olejek bergamotkowy już nie raz mi pomógł, szczególnie na kaszel. Produkt Damai jest więc non stop w użyciu ;)

Kilka słów od producenta:
Olejek bergamotowy otrzymywany jest z owoców drzewa bergamotowego. Owoce bergamoty są najdelikatniejsze ze wszystkich cytrusów. Najwyższej jakości olejek otrzymuje się z dojrzałych owoców, które nie opadły z gałęzi. Taki olejek ma odświeżający zapach i gorzki smak. Olejek z drzewa bergamotowego wykorzystywany jest przede wszystkim w przemyśle perfumeryjnym. Jest doskonałym antyseptykiem i ma szerokie zastosowanie w leczeniu grypy i przeziębienia oraz objawami z nimi związanymi. Pomocny jest podczas opatrywania ran i skaleczeń. Pomaga przy trądziku, zmniejsza łojotok, łuszczycę i wrzody. Posiada właściwości dezodoryzujące. Może być stosowany w przebiegu zapalenia pęcherza i dróg moczowych. W stanach napięci nerwowego zmniejsza poziom stresu, wycisza emocje, stany depresyjne i melancholię.

Więcej informacji:


Moja opinia:
Opakowanie bardzo ładne, eleganckie w czarnych odcieniach ze złotymi i białymi akcentami. Jak dotąd spotykałam się ze zwykłymi opakowania, które nie rzucają się w oczy. Po ściągnięciu zabezpieczeń (nalepek po obu stronach) możemy wysunąć pudełeczko (jak w przypadku zapałek).


W środku prócz buteleczki z olejkiem znajdziemy zwiniętą informację o produkcie. I ona nie jest zwyczajna- papier połyskuje na lekko złoty kolor. Ulotka jest z jednej strony w języku polskim, a z drugiej po angielsku. 
Buteleczka ma białą szatę graficzną. Buteleczka z ciemnego szkła, co chroni produkt przed dostępem światła. Kroplomierz dobrze odmierza idealną dozę produktu. Krople nie lecą ani za szybko, ani za wolno. Zapach olejku to cytrusowa mieszanka z delikatną kwiatową nutą, bardzo orzeźwiająca i od razu poprawiająca humor :) 


Olejku Bergamotkowego Damai używam przede wszystkim dla uspokojenia, ukojenia nerwów. Olejek działa bardzo przyjemnie, kilka minut w kominku lub w kąpieli wystarcza, aby pozbyć się złości i nerwów. Olejek bergamotowy daje poczucie szczęścia i uczucie zrelaksowania. Dlatego polecany jest osobom z depresją. 
Olejek działa także bardzo dobrze na zmiany łuszczycowe, ja dodaję kilka kropelek do kremu. Równie dobrze sprawi się przy egzemie czy wypryskach. Dodany do olejku do masażu działa rozkurczowo. Dodaję również kilka kropli do mydła w płynie, ponieważ ma mocne działanie antybakteryjne. 


Kiedy miałam katar wystarczyło puścić olejek w kominku, aby po kilku minutach nos się odetkał. Olejek polecany jest do użytku zewnętrznego, dlatego podczas kaszlu często inhaluję olejek bergamotowy, ale u mnie na kaszel nic nie działa lepiej jak jedna kropla bergamoty do herbaty. Tym sposobem szybko znika kaszel (gdzie kiedyś potrafił u mnie trwać nawet 2 miesiące). Prócz tego działa wykrztuśnie. 


Warto dodać 2-3 krople do ulubionego kremu do twarzy lub toniku. Uspokaja to świecenie cery. Dodany do toniku zapewnia zmatowienie.
Olejek bergamotowy używany jest do aromatyzowania herbaty earl grey. Włosi używają go również zamiast jodyny, gdyż działa antyseptycznie i przeciwbakteryjnie. 

Komentarze

  1. Nigdy się z nim nie spotkałam, ale zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ten olejek to dla mnie nowość :D Nie miałam nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tym olejku, ale wydaje się ciekawy. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja używam tego olejku przy kąpieli stóp :) Lubię olejki eteryczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio miałam go przy kąpieli w wannie... znów:)

      Usuń
  5. Lubię olejki, ale tego jeszcze nie miałam :) Fajnie, że Ci pomógł ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam, ale jak koi nerwy to muszę go mieć:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że nie wiedziałam o takim cudeńku w mojej poprzedniej pracy... Szukałam czegoś co ukoi moje skołatane nerwy... ;) W ogóle nie miałam pojęcia, że ma on aż tyle zastosowań! Zwłaszcza to matowienie cery mnie bardzo przekonuje. Świetny i rzetelny wpis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedno z moich ulubionych zastosowań bergamoty :)

      Usuń
  8. Na stresujące chwile jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  9. oj polecam w kominku z różanym pomieszać - moje odkrycie;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiego olejku jeszcze nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie takiego jeszcze nie miałam a olejki lubię choć częściej używam ich do kąpieli lub maseczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do maseczek też super opcja, szczególnie jak matowi :)

      Usuń
  12. Jak na nerwy działa, to czasem by się przydał :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiedziałam, że takie olejki mają tak szerokie działanie zdrowotne. W okresie przeziębień będę pamiętać o tym z bergamotki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Totalnie go nie znam.
    Brzmi ciekawie.
    Może kiedyś...
    Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)
Jeżeli zaciekawił Cię mój blog to zapraszam do obserwowania :)
Jak zaobserwujesz to napisz mi o tym, a się odwdzięczę :)

Popularne posty: