Chleb pszenny z siemieniem lnianym bez zakwasu- Recenzja: siemię lniane- Iwnirz


Z rana szybki chlebek, który piekę od jakiegoś czasu, kiedy nie mam zakwasu. Przepis szybki i prosty, w chlebek znika :)

Składniki:
- Siemię lniane Iwnirz
- 15g świeżych drożdży
- 1/2 łyżeczki cukru
- 1 łyżka soli
- 50g oleju
- 300g letniej wody


Drożdże połączyć z cukrem i poczekać aż się rozpuszczą. Mąkę połączyć z rozpuszczonymi drożdżami,  olejem, solą oraz letnią wodą. Dosypać siemienia lnianego według uznania. Zagnieść ciasto aż będzie miękkie i elastyczne. Pozostawić do wyrośnięcia na około godzinę. Po tym czasie krótko zagniatać raz jeszcze, wyłożyć do formy lub uformować bochenek i pozostawić na około 15 minut do ponownego wyrośnięcia. Można posypać u góry siemieniem. 
Piekarnik nagrzać do 220 stopni. Chleb wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 10 minut w temperaturze 220 stopni C, następnie temperaturę zmniejszyć do 200 stopni i piec jeszcze ok. 40-50 minut. Gdyby góra była za ciemna to przykryć podczas pieczenia sreberkiem.


Siemię lniane IWNIRZ:

Kilka słów od producenta: Źródło białka
Wysoka zawartość błonnika pokarmowego
Można stosować jako dodatek do musli, sałatek i wypieków. 
Sposób przygotowania: 2 łyżeczki siemienia lnianego zalać 150 ml gorącej wody, po czym odstawić na 15 minut pod przykryciem często mieszając.
Tak przygotowane siemię lniane pić 2-3 razy dziennie.

Więcej informacji: >KLIK<


Moja opinia: Opakowanie to białe estetyczne pudełeczko. Niby zwykłe, ale bardzo mi się podoba. Ziarenka dodatkowo zapakowane są w opakowanie foliowe.
Siemię lniane jakie jest i jak wygląda wie każdy :)
Jako, że ja sama nie przepadam za kisielkiem z siemienia lnianego (no chyba, że dodam miodu :)) to dodaję ziarenka do sałatek, surówek, pieczonego chleba czy posypuję nimi kanapki. Możliwości zjedzenia tego superfood mamy wiele :)
Przede wszystkim siemię pomaga mi na niewielkie i rzadkie zaparcia. Poprawia się perystaltyka jelit. Czuję się lżej i lepiej. Skoro olej lniany poprawia humor i działa przeciwdepresyjnie to tak samo jest z ziarenkami ;)


Siemię lniane osłania przewód pokarmowy- szczególnie kiedy zrobimy "kisiel" z ziarenek. Siemię zapobiega miażdżycy, obniża poziom cholesterolu, regulują poziom estrogenów. Siemię lniane wykazuje właściwości przeciwmiażdżycowe, przeciwnowotworowe, przeciwzapalne. Obniża poziom glukozy we krwi poprzez hamowanie wchłaniania.
Siemię lniane jest dobrą alternatywą dla osób, które nie przepadają za jadaniem ryb, ze względu na dużą zawartość kwasów omega-3 i omega-6.

IWNIRZ

Komentarze

  1. Uwielbiam siemię lniane często posypuje nim kanapki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również preferuję takie rozwiązanie :)

      Usuń
  2. Ale mi smaka narobiłaś :)mimo,że mam problemy z ciastami drożdżowymi to tego przepisu spróbuję.Zimą zawsze mam większą ochotę na eksperymenty w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi się wydaje, że właśnie te drożdżowe najłatwiejsze są :)

      Usuń
  3. Najbardziej na świecie uwielbiam taki właśnie domowy chlebek. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie!! Buziaki Kochana!

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dokładnie, od jakiegoś czasu tylko piekę :)

      Usuń
  6. Chlebek wygląda smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, jeszcze nigdy nie piekłam sama chlebka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie, ja jeszcze nigdy nie odważyłam się piec chleba:) I zawsze to ciekawy sposób na przemycenie siemienia do naszej diety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie o to chodzi :)) A i zdrowo, bo nie mam ulepszaczy :)

      Usuń
  9. Kurcze zawsze chciałam upiec swój własny chleb ale jakoś nie miałam okazji spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)
Jeżeli zaciekawił Cię mój blog to zapraszam do obserwowania :)
Jak zaobserwujesz to napisz mi o tym, a się odwdzięczę :)

Popularne posty: