Gulasz a`la strogonov z kaszą gryczaną Stoisław


Ostatnio mało u mnie ziemniaków. Jakoś wolę ryż, kaszę lub makaron. Dzisiaj o tym drugim dodatku do obiadu firmy Młyny Stoisław.

Składniki:
- 1kg łopatki/karkówki lub szynki wieprzowej
- 2 duże ogórki kiszone
- 30 dag pieczarek
- dużą paprykę
- dużą cebulę
- sól, pieprz w całości, tymianek, rozmaryn, papryka czerwona, cząber, liść laurowy, ziele angielskie
- koncentrat pomidorowy, musztarda
- Kasza gryczana Młyny Stoisław

Mięso pokroiłam w kostkę, wrzuciłam na rozgrzany olej. Cebulę i ogórki pokroiłam w kostkę, a pieczarki w płatki. Kiedy mięso się przesmażyło dorzuciłam warzywa i doprawiłam. Przełożyłam wszystko do garnka, ja zawsze zalewam jeszcze patelnię wodą i zalewam tym mięso. Dodałam przyprawy. Gotowałam do miękkości mięsa i dorzuciłam pokrojoną paprykę (na końcu, bo ona łatwo się rozgotowuje). Dodać 3-4 łyżeczlo koncentratu pomidorowego i 1,5-2 łyżeczki musztardy. Sos zagęścić odrobiną mąki. Doprawić według uznania. Podać z ugotowaną kaszą.


"Kasza gryczana ugotowana na sypko jest wspaniałym dodatkiem do pieczonych mięs, zrazów lub nawet pierogów.  Spośród wszystkich kasz, właśnie ta jest najbardziej wartościowa, jeżeli chodzi o właściwości odżywcze. Najwięcej w niej witamin z grupy B, najcenniejsza B17(amigdalina) posiada silne właściwości antynowotworowe. Biorąc pod uwagę cały zestaw kasz, właśnie gryczana zawiera też najwięcej magnezu."
Źródło: Stoisław


Polecam szeroką gamę produktów Stoisław :)

Komentarze

  1. I znowu pyszności u Ciebie... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj dawno nie jadłam kaszy gryczanej

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasze gryczaną uwielbiam i często jem nawet taką samą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie ostatnio też w kuchni przeważa makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam kaszę gryczaną!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Od razu zrobiłam się głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym taki gulasz, smaka mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności! :) Przypomniałaś mi o istnieniu Strogonova. Nie jadłam go ze dwa lata. Pyszności! Mniam. Bardzo lubię i uważam, że to świetny pomysł.
    Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mi smaka zrobiłaś :-P padam z głodu przez Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem bardzo ciekawa jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię kaszę gryczana więc takie danko jak najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  12. ta kasza jest pyszna :) Wczoraj ją robiłam :) A jedzonko jak zawsze pyszne ;D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)
Jeżeli zaciekawił Cię mój blog to zapraszam do obserwowania :)
Jak zaobserwujesz to napisz mi o tym, a się odwdzięczę :)

Popularne posty: