Recenzja: Kawa Arabica Monsooned Malabar AA - Tommy Cafe


Zazwyczaj spotykałam się z kawą kwaskową, ale dzisiejszy bohater wpisu jest jej zupełnie pozbawiony, dlatego przypadł mi do gustu w każdym calu.

Kilka słów od producenta: 
Kraj: Indie
Region: Malabar
Smak i aromat: dymny, ziemisty, intensywny, zupełnie pozbawiony kwaskowatości
Jedna z najbardziej niezwykłych kaw w naszej ofercie. Monsooned Malabar to jedna z najbardziej popularnych i znanych indyjskich kawy. A to ze względu na jej niezwykłe metody przetwarzania iniesamowity smak. Ziarna kawy są zbierane, suszone a następniewystawiane na działanie wiatrów i deszczów monsunowych przez okres kilkunastu tygodni. Wynikiem jest charakterystyczne żółteziarno o lekko zadymionym i ziemistym smaku. Monsooned Malabar AA (Malabar to region) to ziarno o najwyższej jakości w skali indyjskiej.

Więcej informacji: >KLIK<



Moja opinia: Kawa, podobnie jak Arabica Excelso, znajduje się w czarnym opakowaniu, na którym znajdziemy niezbędne informacje. Kawa idealnie nadaje się na prezent- nie musimy jej dodatkowo pakować :) Opakowanie również wygląda bardzo ładnie na półce w kuchni.


Kiedy otworzyłam opakowanie rozległ się przyjemny zapach, inny niż poprzednio- zapach ziemisty z inną wyraźną nutą. Moja ciekawość była ogromna co to za zapach, więc "włożyłam nos" w opakowanie i zaciągnęłam się zapachem. Przyznam szczerze, że aż kaszlnęłam, bo zapach był tak intensywny. Poczułam aromat dobrego cygara.


Ziarenka w odcieniu jasnego brązu, wpadające w lekko żółty kolor zapewniają wiele przyjemnych odczuć zapachowych.


Podczas mielenia kawy zapach unosi się po całej kuchni, pozostaje w niej bardzo długo. Dzięki Arabica Monsooned Malabar możemy poczuć się jak w prawdziwej palarni kawy. 


Ja zmieniłam kawę najdrobniej- na "cukier puder". 
Parząc kawę możemy już cieszyć się jej doskonałym aromatem. 
Przyznam, że nie mogłam się doczekać wrażeń smakowych. Arabica Monsooned Malabar to kawa poddawana procesowi "monsumowania", który daje jej wspaniały i jedyny w swoim rodzaju smak.


Kawa głęboka w smaku, idealnie wyważona, bardzo specyficzna, to nadaje jej oryginalności. Z tego co wiem dobrą kawę monsunową nie łatwo jest znaleźć. Arabica Monsooned Malabar AA od Tommy Cafe jednak do takich należy. Dla mnie to kawa wyjątkowa, pierwszej klasy. Dorodny ziemisty smak przełamuje intensywność aromatu cygar. Delikatny posmak drewna po każdym łyku jest dopełnieniem tego wspaniałego produktu. Całość idealnie zharmonizowana, z pełną głębią smaku. 



Kawa idealna do picia bez żadnych dodatków. Jej intensywność bardzo dobrze rozbudza o poranku. Arabica Monsooned Malabar doskonale smakuje po południu do domowego ciasta. Świetnie przełamuje słodkość deserów. W stanach zmęczenia bardzo dobrze pobudza. Ten wyrafinowany smak przypadnie do gustu każdemu. Zyska także sympatię i uznanie wśród koneserów.
Kawę śmiało możemy nazwać rarytasem Indii.

Moja ocena: 6/6

Polecam! Wyjątkowa kawa.

Komentarze

  1. Miło jest zacząć dzień od dobrej kawy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię sama mielić kawę i parzyć w ekspresie :) aromat nie do opisania w całym domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, od teraz będę kupować kawę ziarnistą :)

      Usuń
  3. Chętnie bym jej spróbowała. Szkoda, że nie mieszkasz bliżej ;) Ostatnio jakoś się przyzwyczaiłam do rozpuszczalnej pół na pół z mlekiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo to zapraszam do siebie :) Pogadałybyśmy sobie przy okazji :)

      Usuń
  4. Mogłabyś mnie zaprosić na kawę i ptysia :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajnie wyglądają te ziarenka :) Ja kawy nie pijam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziarenka są bajeczne :D A szkoda, niektóre są na prawdę smaczne ;p

      Usuń
  6. Moglyby chyba wyparowac wszystkie kosmetyki swiata, - przezylabym, ale dnia bez kawwwyyy to ja nie przezyję :D <3 chętnie sprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam kawę, właściwie od niedawna <3 :)

      Usuń
  7. Już czuję ten zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładnie się prezentuje, zapach kawy uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam świeżo zmielone kawy :]

    OdpowiedzUsuń
  10. O tej porze już się na kawę nie skuszę, o nie. :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)
Jeżeli zaciekawił Cię mój blog to zapraszam do obserwowania :)
Jak zaobserwujesz to napisz mi o tym, a się odwdzięczę :)

Popularne posty: